Toitained (/100g) ja bioaktiivsed aineosad

Energia: 293cal/100g
Proteiinid: 71.0%
Süsivesikud: 16.9%
Rasvad: 7.0%

B1-vitamiinn 1.02mg, B2-vitamiin 990mcg, B3-vitamiin 6.21mg, B6-vitamiin 130mcg, B12-vitamiin 0.2mg, E-vitamiin 19mg, A-vitamiin 15,030IU, Inositol 10.4mcg, Biotiin 0.4mg/kg, Foolhape 0.9mcg, Beetakaroteen100mg, Klorofüll 237mg, Kaltsium 120mg, Magneesium 144mg, Raud 58mg,
Fosfor 312mg, Kaalium 1.54mg, Naatrium 456mg, Mangaan 2.5mg, Tsink 360mcg, Seleen 0.04mg, Boor 0.3mg, Molübdeen 30mcg, 7 aminohapet (kôik 8 asendamatut), Omega 3-rasvhapped (DHA 0.435mg), Omega 6-rasvhapped (GLA 300mg), Fenüületüülamiin (PEA), Superoksiiddismutaas (SOD) 26,400U, Zeaxantiin 36,1mg, Luteiin 28,9mg,Krüptoxantiin 55,6mg, Fükosüaniin 3330mg

Kasutatakse:

Spirulinas on eriri sportlastele ja taimetoitlastele väga vajalikke toitaineid. Spirulina moodustab kôikidest maailma organismidest enim proteiine ja 65-71% kehale väga hästi omandatavaid proteiine.

Spirulina sisaldab kehale tähtsaid mineraalaineid sh seleeni ja kaltsiumit ning suure hulgal aminohappeid (metioniini, tsüsteiini). Samuti harvaesinevat fükosüaniini nimelist polüpeptiidi, mis aitab puhastada maksa ja närvisüsteemi kahjulikest mürkainetest. Fükosüaniin on sinise värvusega pigment, mida ei leidu teistes taimedes. Nagu leherohelinegi, fükosüaniin korjab endasse suured hulgad päikeseenergiat

Teadlased peavad spirulinat üheks parimaks vahendiks keha puhastamisel raskemetallidest (näiteks elavhöbe, kaadmium, plii, arseen) just detoksifikatsiooni omaduste tõttu. Spirulina sisaldab rohkelt B-rühma vitamiine, beetakaroteeni, E- ja K-vitamiini.

Suur osa merevetikatest sisaldab suurel hulgal asendamatuid aminohappeid ja need aineid on eriti tähtsad keha optimaalse tegevuse jaoks. Rasvhapped hoolitsevad raku seinte koospüsimise eest ja on tähtsad põletike ärahoidmisel. Spiruliinat peetakse rinnapiima järel parimaks GLA (gamma-linoleenhape) allikaks, mis on äärmiselt vajalik närvisüsteemile. GLA parandab naha heaolu ja võib ära hoida allergiate teket.

Spirulina on hea antioksüdantide allikas ja kui tarvitame piisavalt spirulinat, siis see kaitseb meid ka liigsete UV-kiirte eest. Spirulina tähtsamad antioksüdandid on

- Beetakaroteen (ja veel sada karotenoidi)
- Klorofüll ehk leheroheline
- Zeaxantiin (äärmiselt tähtis antioksüdant nägemisvôime parandamiseks)
- Superoksiiddismutaas (SOD) (metaboolne ensüüm)
- Fükosüaniini -nimeline eksootiline sinirohe pigment

Spirulina toetab vôimsalt immuunsüsteemi ja peaasjalikud fütotoitained on:

- Beetakaroteen
- Lipo-polüsahhariidid (LPS)
- Sinirohekas värvipigment (fükosüaniin)

Spirulina teaduslikud uuringud algasid 1960. aastatel, aga tegelik läbimurre tuli 1970. aastatel kui teadlased avastasid spiruliina suure proteiini kontsentratsiooni. Spirulina toitainete rikkust kinnitab ka see, et NASA on valinud selle astronautide toidulisandiks.

1996. aastal leiti , et spirulina in vitro testides hoiab ära HIV-i, Herpes simplex’i, inimese tsütomegalo-viiruse (HCM), gripiviiruse A, parotiidi ja leetrite paljunemise.

Kôrvalnähud:

Spirulina on turvaline nii inimestel kui loomadel ning loomadel tehtud katsetega on leitud, et see on ka turvaline raseduse ajal. Spirulinat kasvatatakse spetsiaalsetes basseinides ning see ei kasva meres ega saastunud keskkonnas.

Kuidas leida kvaliteetne spirulina?

1) See, mis on mahetoodetud
2) Kvaliteetne spirulina lôhnab värskelt ja kui spirulina hakkab vanaks minema, siis lôhn muutub rääsunuks.
3) Eelista sellist spirulinat, kus ei ole täiteaineid, kuna spirulina on juba loomupäraselt natukene sitke ja ei vaja lisaaineid tablettides.
4) Spirulina pacifica on üldine ja maitselt mahedam. Harvem esinev ja vôimsama maitsega on spirulina atzteca, mida apteegid kasutavad.
5) Spirulinat kasvatatakse nii avatud basseinides kui suletud bioreaktorites. Avatud basseinides kasvav on eelistatum.

Kuidas kasutada:

Spirulina tablette vôib kasutada kas kogu päeva jooksul selliselt vôi pulbri kujul lisada smuutide sisse vôi salatikastmetesse ja suppidesse. Võib juua segatult vee vôi mahlaga. Spirulina sobib eriti hästi toorshokolaadi hulka, tuues maiustusse hulgaliselt väärtuslikke toitaineid.

Olgugi, et spirulina purgil kirjutatakse, et ei saa ületada teatud kogust, on hea aru saada, et mône tableti kasutamisega ei saa nö ravitoimet. Kogused on purkidele lisatud täiesti bürokraatlikel põhjustel. Kui kasutada toidus nii spirulinat kui chlorellat siis vôiks neid kasutada suhtes 2:1.

Soovitav kogus:

- Kogus algajale ja lapsele: 1tl-1spl (3-5g)
- Normaalne kogus: 1-2spl (6-10g)
- Terapeutiline kogus: 2-4spl (11-20g)
- Tippsportlase kogus: +6spl (30g+)

Biore Tervisepood | http://www.tervisepood.biore.ee

Lisa kommentaar